maandag 8 september 2008

De Heg

Ik heb een soort van oplaadbare heggenschaar, nou ja een buxusschaar zo één die een tijdje terug constant op de reclame was. Dus ik vanochtend naar mijn volkstuin want ik was de enige aan ons pad, "de Eikenlaan" geheten die zijn heg van coniferen nog niet gesnoeid had. En daar krijg je problemen mee bij onze volkstuinvereniging. Dus ik druk aan het snoeien, het ging niet echt lekker de takken van de coniferen waren te dik dus hij zat elke keer verstopt. Op een gegeven moment was ik zo kwaad dat er alweer een takje klem zat dat ik hem tijdens het uithalen aandrukte. Shit gelijk een hap uit mijn vinger. Het bleef maar bloeden, ik loop naar het tuinhuisje op zoek naar een pleister. Terwijl ik wegloop kijk ik om en zie dat ik inmiddels een enorme puinhoop rondom de heg gecreëerd heb. Maar nu eerst een pleister, daar is de verbandtrommel al. Maar wat is dat alles is bruin in de verbandtrommel, de Betadine is leeggelopen. Wat een smeerbende en die vinger maar bloeden. Er is gewoon een plakje vanaf gesneden. Moet je met zoiets eigenlijk naar de dokter vraag ik me af. Eerst maar onder de koude kraan dat is goed ter ontsmetting heb ik weleens gehoord en aangezien de Betadine op is......Nu begint het pas echt te bloeden.
Ik doe er een pleister of 8 omheen want het bloed enorm en bovendien is zo'n deuk in je vinger een heel raar gevoel. Ik ga weer verder met de heg. Ik pak mijn heggenschaar die eigenlijk geen heggenschaar is weer op zet hem aan. Haal hem 2 x langs de heg en hij houdt ermee op. De accu is leeg. Nou dan eerst maar de troep opruimen, wat enorm veel werk is. Je kunt in de tuin met een half uur hard werken troep creëeren waar je twee uur mee bezig bent. Tegen de tijd dat het opruimen klaar is, is het tijd om naar huis te gaan. Ik moet nodig koken en eten. Nu heb ik een half gesnoeide heg. Iets wat ik er erg comisch uit vind zien.
Morgen zal ik een foto maken.

Geen opmerkingen: